Wrzesień 2015 upłynął nam pod znakiem pozyskiwania środków na Słodki Tydzień Bez Cukru poprzez crowdfunding na platformie Wspieram.to. Realizowaliśmy go zgodnie ze złotą zasadą „zaplanuj – zrób – sprawdź – popraw”.
PLAN
Po stworzeniu strony internetowej z kompendium wiedzy na temat cukru i przepisami na bezcukrowe słodkości poczuliśmy się gotowi, żeby edukować nie tylko wirtualnie, ale także w realnej rzeczywistości. Tak więc na sierpniowym Słodkim Pikniku w Parku Skaryszewskim wymyśliliśmy akcję Słodki Tydzień Bez Cukru. Były wśród nas osoby mające doświadczenie w crowdfundingu, zatem postanowiliśmy, że takie będzie nasze źródło finansowania. Ułożyliśmy program Słodkiego Tygodnia, aby odpowiadał idei 'uczenia w działaniu’ – codziennie jeden wykład i jeden warsztat. Wiele radości sprawiło nam wymyślanie nagród dla potencjalnych wspierających, czyli pakietów typu Malinowy Buziak, Marchewkowe Pole czy Makowe Szaleństwo:) Zaczęło się szukanie sponsorów…
AKCJA
…które trwało przez cały miesiąc! Pozyskaliśmy patronat Ministerstwa Zdrowia, wsparcie firm Primavika i Wisart, inicjatyw Polka Potrafi oraz Ekomotywa, poparcie blogerów kulinarnych i celebrytek Moniki Mrozowskiej oraz Pauli Lewczuk, a przede wszystkim 116 indywidualnych wspieraczy! Warto było nie dosypiać, mobilizować siebie i innych przez te 35 dni, monitorować wpłaty w dzień i w nocy, aby odnieść…
102% SUKCESU!
Potrzebowaliśmy 11 100 PLN, a uzbieraliśmy 11 407, ufff. Było gorąco, a jednak udało się… Naszym ambasadorem został Michał Wawrzyniak, mieliśmy 25 partnerów, zaś cały projekt szczegółowo opisany jest TUTAJ.
Autorka wszystkich grafik: Dominika Faryno