Dwuskładnikowe ciasteczka owsiane

 In Przepisy

Bez cukru, mąki, tłuszczu – zdrowe, sycące i smaczne! Idealne na przekąskę, śniadanie, podwieczorek.

Składniki:

  • 2 dojrzałe banany,
  • 1 szklanka płatków owsianych lub miks ulubionych płatków – namoczone na noc i odcedzone.
  • Dowolne dodatki (bez cukru) np.  zmielone orzechy, suszone owoce, wiórki kokosowe, zmielone pestki dyni, słonecznika, sezam, cynamon, zmiksowane owoce – maliny, porzeczki… Cobez-cukru-kulki-owsiane wybierasz? 🙂

Wykonanie:

Banany zmiksuj w blenderze lub rozgnieć widelcem na mus. Dodaj płatki owsiane i wymieszaj. To wersja podstawowa. Resztę składników sam wybierasz!
Piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 15-20min. Nie za długo, bo będą za twarde. Powinny być mięciutkie w środku.

Dodatki warto wybierać zarówno pod kątem preferencji smakowych, ale również wartości odżywczej poszczególnych składników!

Magnez- migdały, pestki dyni.
Żelazo – orzechy pistacjowe, pestki dyni, sezam.
Wapń – migdały, sezam, mak.
Cynk – pestki dyni, sezam.
Selen – orzechy brazylijskie.

Recommended Posts

Leave a Comment

* Checkbox GDPR is required

*

Zgadzam się

Masz w planie odchudzanie?

Zobacz nasz e-book!