Fit szarlotka wegańska

 In Przepisy

Składniki:

Ciasto:

  • mąka pszenna pełnoziarnista – 200 g
  • mąka żytnia – 100 g
  • olej rzepakowy – 150 ml
  • siemię lniane – 70 g
  • erytrytol – do smaku, u mnie ok. 50 g
  • proszek do pieczenia – 5 g

Masa:

  • jabłka – 1,5 kg
  • cynamon do smaku

Wykonanie:

Siemię lniane zmielić w blenderze lub młynku do kawy. Wszystkie składniki na ciasto połączyć, dokładnie wygnieść. W razie potrzeby dodać odrobinę wody. Z ciasta uformować kulę i włożyć na ok. 30 minut do lodówki. W tym czasie zetrzeć na tarce jabłka (najlepiej ze skórką, wtedy mają więcej błonnika), wymieszać je z cynamonem. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć do niej 2/3 ciasta, ponakłuwać je widelcem. Piec ok. 20 minut w 180 st. C. Na podpieczone ciasto wyłożyć jabłka oraz pozostałą część ciasta jako kruszonkę. Całość piec jeszcze 25 minut w 180 st. C. Przed podaniem najlepiej schłodzić ciasto w lodówce.

Recommended Posts

Leave a Comment

* Checkbox GDPR is required

*

Zgadzam się