Zalecenia dietetyczne dla Izy (bezcukrowy odwyk)

 In Czytelnia

Iza – 28 lat – bohaterka naszej akcji „30 dni bez cukru” – to urocza, młoda kobieta na diecie tradycyjnej, z zawodu baristka. Jej dieta jednocześnie jest odwykiem od cukru, jak i próbą odchudzenia się bez efektu jo-jo.
bez-cukru-odwyk-iza

OGÓLNE ZALECENIA DIETETYCZNE

  • Pierwszy posiłek powinien być zjedzony w ciągu 1 godziny po przebudzeniu (optymalnie 15 – 30 minut), a ostatni 3-4 godziny przed snem.
  • Ponieważ Iza chciałaby trochę schudnąć, dzienna wartość kaloryczna jej diety to około 1800 kcal.
  • Zaleca się spożyć 5 posiłków w ciągu dnia, w tym 2 mogą być w formie soków owocowo-warzywnych/smoothies z Redberry (Marchew, Grapefruit, Selerowa Marchewka, Ogród Zdrowia, Król Jarmuż), którym będą towarzyszyć przekąski będące źródłem białka i błonnika.
  • Koktajle w diecie Izy będą jedynym źródłem owoców w diecie na okres eksperymentu.
  • Posiłki należy spożywać regularnie, co min. 2,5 optymalne 3, max. 4 godziny.
  • Podstawą diety Izy są produkty jak najmniej przetworzone, a większości posiłkom powinny towarzyszyć zielone, liściaste warzywa, które będą wspomagały proces odchudzania.
  • Przekąskami dozwolonymi bez limitu w diecie Izy (na wypadek napadu głodu) są oczywiście zielone liściaste warzywa oraz surowe warzywa takie jak ogórek, marchew, pomidory, rzepa, cukinia, które pokrojone w słupki, może mieć zawsze przy sobie 😉
  • Polecane techniki kulinarne to gotowanie (w wodzie i na parze), duszenie, pieczenie w folii i grillowanie bez tłuszczu. Pozwalają one na zachowanie największej ilości składników odżywczych. Smażenia, zwłaszcza w głębokim tłuszczu, należy unikać.
  • Codziennie należy wypić min. 1,5-2 litry płynów czyli ok. 6-8 szklanek dziennie. Najlepiej wybierać wodę mineralną średnio zmineralizowaną (można dodać do środka plasterki owoców lub listki mięty), dozwoloną są również herbaty (zielona, czerwona, ziołowe, owocowe) i kawa (nie więcej niż 1 filiżanka dziennie). Wszystkie oczywiście bez cukru.
  • Posiłki należy jeść powoli, o stałych porach, regularnie i w spokojnej atmosferze.

Autorki: Małgorzata Sobczyk, Monika Dziemidowicz, Joanna Brylska

Recommended Posts

Leave a Comment

* Checkbox GDPR is required

*

Zgadzam się